Kajsa på valpeshow

 

Forrige søndag var Kajsa og jeg på utstilling til Norsk Boxerklubb i Letohallen. Dommer var Eli-Marie Klepp og det var bare Kajsa som valp. Dette var det andre valpeshowet til Kajsa, og ble det siste også. Neste runde i ringen blir når hun er junior.

 

Jeg var som vanlig litt nervøs før vi gikk i ringen, men når jeg først kommer inn er det ikke så ille.. Blir mindre og mindre skummel for hver gang. Dommeren var kjempehyggelig, så det var en veldig fin opplevelse i ringen for Kajsa og ikke minst meg:) Kritikken ble som følger:

 

8 mnd. Mgt harmonisk, vel bygget. Godt hode, vakre øyne. Fin overlinje. God benst. Fine føtter. Lovende valp. Bev ok. Velvist.

 

Hun var som sagt alene i rasen, så ble jo BIR valp. Fikk fin slufse og pokal! De hadde ikke gruppebedømmelse og gikk heller rett på BIS valp. Syntes det var litt dumt, og viste ikke helt om jeg gadd å vente på det. Men så venta vi da. Det er jo gøy og ha vært i den store ringen, og en grei erfaring å ha med seg… Fikk noen tips til å stille opp av jenta ved siden av meg. Hun har også Saluki, men stilte ut en Whippet, som vant! Mynder er den siste gruppa ut, så vi fikk jo bare ”løpt” noen få meter. Dommeren plukka ikke ut oss, så det ble takk og forvell med det samme:) 

 

Så et bildebevis da!

 

 

Vakker bilde…..

 

Ida..

 

2 Responses to Kajsa på valpeshow

  1. Kristin sier:

    Jeg syntes dere var riktig så flinke i ringen jeg. Selvom det ble litt «surt» sist vi trente var det tydelig at noe hadde sklidd inn for dere gjorde akkurat det dere skulle og pent så det ut 🙂
    Tenker dere kommer til å bli et radar-par etterhvert *blunk*

    • idamd sier:

      Hehe.. Ja, det var jo noe som gle inn..:D Og det kan jo bare gå en vei nå, og håper det er oppover da 🙂

Legg igjen en kommentar