Aketur

I dag (i går) har mamma, bestemor, tante, Emily og jeg vært på tur. De tobente hadde med seg noe rart dem hadde under rumpa, som dem akte med. De kalte det rumpe-akebrett, noe som var ganske logisk. Det var kjempe gøy å løpe etter de, og det så/hørtes ut som de tobente likte veldig godt å ake i full fart. Har aldri sett de sånn, og spesielt ikke bestemor. Den kjente latteren satt løst hos folka på denne turen.

Trykk på bildet, for å se flere
Jeg så også rådyr for første gang. Jeg så de bare en gang, og da bjeffa jeg morsk på de. Jeg satt i bånd, noe som også Emily gjorde. Hun sa hun gjerne skulle løpt etter de, for det hadde hun gjort i sine yngre dager. Hun er vist en drevhund, noe som også jeg er(?) Jeg følger bare blodspor, for der vet jeg at det er noe godt i enden, og bryr meg ikke så mye om dissa rådyrspora som var i snøen. Må si meg enig med Emily at dissa spora lukta litt godt. Mamma var redd for at jeg skulle løpe etter rådyra, så jeg var mye i bånd (hvem vet hva jeg hadde gjort om jeg var løs).

Når jeg kom fram til tante, var jeg så sliten av å ha løpt etter de tobente på detta rompe-akebrettet. Så jeg har sovet en god del siden jeg kom hjem, men jeg måtte jo skrive litt i bloggen til mamma og meg:)

Mira..

Legg igjen en kommentar